Telenet Blokvorming Signaalsterkte

Als Telenet Center horen wij geregeld klanten die bepaalde problemen hebben met digitale tv.

Eén van de meest voorkomende problemen is ‘blokvorming op het beeld’. Velen denken dan dat dit komt door de Telenet digibox/digicorder maar dit is niet altijd het geval. Zo kan het ook een kink in de kabel zijn, bijvoorbeeld een slechte COAX verbinding.

Maar hoe komt u dit te weten?

Stap 1 – Zap naar een post waarop de blokvorming zich voordoet.

Stap 2 – Druk op het huisje op uw afstandsbediening.

Stap 3 – Ga naar Allerlei

Stap 4 – Selecteer Instellingen

Stap 5 – Selecteer digibox/digicorder

Stap 6 – Selecteer Technische Informatie

Stap 7 – Selecteer Signaalsterkte

Stap 8 – Nu krijgt u een volledig overzicht van alle technische informatie, waaronder ook de signaalsterkte. Deze moet liggen tussen de -13dBmV en +15dBmV. Als dit NIET het geval is kan dit een teken zijn dat er iets mis is met de versterker (NIU) of de coaxverbinding. De coax-kabel op een andere aansluiting van de versterker plaatsen zou een oplossing kunnen zijn, aangezien elke aansluiting een andere sterkte heeft. Ook het nakijken van de aansluitingen kan wonderen doen!

Hebt u al deze stappen gevolgd maar lukt het nog niet, kom dan even langs in ons Telenetcenter met uw Telenet digicorder om de nodige testen te laten uitvoeren.

Tot uw service!

Ludo

Post Author: catronicsjoachim

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *